Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители

Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители

Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители поместными соборами, такожде всех еретик и расколник крещение отмещуще не приемляху.

Засвидетельствует великий дееписец Бароний в лето 216 древле западной подлежащия Африкийския церкве обычай о крещении всех еретик, тако глаголя: "Агрипин, епископ Карфагеньский, ненавидя еретиков, ведая же яко вся во гресе моления своя и тайны совершают, суди яко крещение их несть крещение, и сих, кая от них к церкви прилагахуся, паки крестити подобает. На утвержение же сего созва епископы Африкийския, и с ними устави, дабы от еретиков крещении паки восприимали в церкви истинное крещение, бе сие изначала приятно учение, и имяше по себе Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители многия крепкия доводы. По сем Агрипине, в лето Господне 255-е, святый Киприан восприя престол Карфагена епископство, и в лето Господне 258-е сотвори собор, созва из Африки и Нумидии еписокпов 84. и на нем уставиша. яко еретическое крещение несть истинное крещение, и не может в крещение вменятися. и ниже сие глаголаху, яко они тех, иже от еретиков приходят, вторицею крестят, но яко аки некрещенных (ни во чтоже себе крещение еретическо вменяюще) крещаху. ибо вси православнии второкрещением гнушахуся".

О сем во Африце Киприанове соборе и Матфей Иеросалимский на преди книги своея положи, и пишет: "Яко оный собор весма от всякаго Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители еретика и раскольника крестившихся, к соборней приходящих церкви, паки крещати повеле. Раскольники же в та времена наватиане быша".

Сие изречение и Великий воспоминает Василий, в похваление убо се положив, строения же ради праздность на ня изрек.

Сие же Киприанова собора определение засвидетельствует и Тимофей, презвитер Великия церкве, глаголя тако: "А иже с Киприаном собор повелевает всякаго еретика крестити". Кормчая, лист 636.

Сицевыя же соборы быша тогда и в восточной церкви на еретиков, якоже вышепомяновенный историк Бароний в лете Господнем 258 тако глаголет: "Восточныя церкви во Иконии, во Фригии, собор сотворше, уставиша ни едину тайну у еретик, ниже крещение, в тайну вменяти Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители. На что восточных соизволение писаша Фирмилиан епископ Кесарийский, Дионисий Александрийский к Киприану".

Темже от сего раздела показуется, яко сии соборы, бывший в первеньствующей церкви, якоже на западе, тако и на востоце, согласная творяще апостольским правилом: еже всех еретик, яко Святаго Духа в крещении лишающихся, второе крещаху. Писаше же сим собором согласная и Тертулиан славный, быв еще православен, тако глаголя: "Еретики (рече) не имут общения со учением нашим, само их проклятие о том свидетельствует, не должен есмь у них познати сие, еже мы, ниже того Христа, Егоже мы имамы, убо и крещение не едино". Бароний в лете Господнем 216.


documentaqlgyvx.html
documentaqlhggf.html
documentaqlhnqn.html
documentaqlhvav.html
documentaqlicld.html
Документ Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители