Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители

Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители поместными соборами, такожде всех еретик и расколник крещение отмещуще не приемляху.

Засвидетельствует великий дееписец Бароний в лето 216 древле западной подлежащия Африкийския церкве обычай о крещении всех еретик, тако глаголя: "Агрипин, епископ Карфагеньский, ненавидя еретиков, ведая же яко вся во гресе моления своя и тайны совершают, суди яко крещение их несть крещение, и сих, кая от них к церкви прилагахуся, паки крестити подобает. На утвержение же сего созва епископы Африкийския, и с ними устави, дабы от еретиков крещении паки восприимали в церкви истинное крещение, бе сие изначала приятно учение, и имяше по себе Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители многия крепкия доводы. По сем Агрипине, в лето Господне 255-е, святый Киприан восприя престол Карфагена епископство, и в лето Господне 258-е сотвори собор, созва из Африки и Нумидии еписокпов 84. и на нем уставиша. яко еретическое крещение несть истинное крещение, и не может в крещение вменятися. и ниже сие глаголаху, яко они тех, иже от еретиков приходят, вторицею крестят, но яко аки некрещенных (ни во чтоже себе крещение еретическо вменяюще) крещаху. ибо вси православнии второкрещением гнушахуся".

О сем во Африце Киприанове соборе и Матфей Иеросалимский на преди книги своея положи, и пишет: "Яко оный собор весма от всякаго Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители еретика и раскольника крестившихся, к соборней приходящих церкви, паки крещати повеле. Раскольники же в та времена наватиане быша".

Сие изречение и Великий воспоминает Василий, в похваление убо се положив, строения же ради праздность на ня изрек.

Сие же Киприанова собора определение засвидетельствует и Тимофей, презвитер Великия церкве, глаголя тако: "А иже с Киприаном собор повелевает всякаго еретика крестити". Кормчая, лист 636.

Сицевыя же соборы быша тогда и в восточной церкви на еретиков, якоже вышепомяновенный историк Бароний в лете Господнем 258 тако глаголет: "Восточныя церкви во Иконии, во Фригии, собор сотворше, уставиша ни едину тайну у еретик, ниже крещение, в тайну вменяти Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители. На что восточных соизволение писаша Фирмилиан епископ Кесарийский, Дионисий Александрийский к Киприану".

Темже от сего раздела показуется, яко сии соборы, бывший в первеньствующей церкви, якоже на западе, тако и на востоце, согласная творяще апостольским правилом: еже всех еретик, яко Святаго Духа в крещении лишающихся, второе крещаху. Писаше же сим собором согласная и Тертулиан славный, быв еще православен, тако глаголя: "Еретики (рече) не имут общения со учением нашим, само их проклятие о том свидетельствует, не должен есмь у них познати сие, еже мы, ниже того Христа, Егоже мы имамы, убо и крещение не едино". Бароний в лете Господнем 216.


documentaqlgyvx.html
documentaqlhggf.html
documentaqlhnqn.html
documentaqlhvav.html
documentaqlicld.html
Документ Раздел, 2. Яко во времена первеньствующия церкве, последующе святым апостолом святии учители